Čakajo te naloge za SLJ, MAT, NIT in LUM. Veliko uspeha pri delu!
SLOVENŠČINA
Poišči trši papir bele ali svetle barve. Izreži pravokotnik v velikosti 15 cm x 10 cm (dolžina = 15 cm, širina = 10 cm).
Še enkrat preberi odlomek v berilu, str. 93, 94. Spomni se bistvenih značilnosti književnih oseb (Anastazije, mame, očeta). Odloči se za eno izmed njih. Zanjo boš izdelal osebno izkaznico.
Pred seboj položi izrezan papir tako, da bo njegov daljši rob spodaj in zgoraj, krajši pa na levi in desni strani. Vzemi suhe barvice in na levo stran nariši izbrano osebo v okvirček. Na desni strani ti mora ostati dovolj prostora za njene podatke – napiši jih v stolpec (z nalivnikom).
Pomoč (izberi):
– ime,
– priimek,
– starost,
– poklic,
– barva las / brade,
– posebna značilnost / zanimivost …
Izkaznico nalepi v zvezek pod delo, ki si ga opravil včeraj.
DODATNA NALOGA: Lahko izdelaš izkaznice za vse tri osebe.
MATEMATIKA
Rešitve pisnih računov deljenja, ki si jih moral izračunati prejšnjo uro matematike:
1890 : 5 = 378 748 : 24 = 31, ost. 4 2592 : 20 = 129, ost. 12 1430 : 31 = 46, ost. 4 3627 : 43 = 84, ost. 15 |
5796 : 28 = 207 7565 : 36 = 210, ost. 5 27968 : 46 = 608 37876 : 37 = 1023, ost. 25 22955 : 72 = 318, ost. 59 |
MERJENJE PROSTORNINE
Naredi poskus.
V kuhinji poišči:
– lonec, v katerega lahko naliješ 1 liter vode,
– kozarec, v katerega lahko naliješ 1 deciliter vode,
– kozarec, v katerega lahko naliješ 2 decilitra vode.
1 liter = 1 l, 2 litra = 2 l …
1 deciliter = 1 dl, 2 decilitra = 2 dl …
a) Vzemi kozarec 1 dl:
Natoči poln kozarec vode.
Ugotovi, koliko kozarcev po 1 dl vode moraš natočiti v litrski lonec, da bo lonec poln.
Ugotovitev: 10 kozarcev vode.
1 l = 10 dl
Opazuj, kolikšna količina je to.
b) Vzemi kozarec 2 dl:
Natoči poln kozarec vode.
Ugotovi, koliko kozarcev po 2 dl vode moraš natočiti v litrski lonec, da bo lonec poln.
Ugotovitev: 5 kozarcev vode.
🙂 MINUTA ZA ZDRAVJE: Spij 2 decilitra vode!
Liter je osnovna enota za merjenje prostornine. Poleg litra poznamo še druge mere za tekočine (rečemo jim votle mere), večja je hektoliter, manjše pa so deciliter, centiliter in mililiter.
OZNAKE: hektoliter = hl liter = l deciliter = dl centiliter = cl mililiter = ml |
Tabela 1
PRETVORNIKI: 1 hl = 100 l 1 l = 10 dl 1 dl = 10 cl 1 cl = 10 ml
1 l = 10 dl = 100 cl = 1000 ml |
Tabela 2
Zapis v zvezek (piši z nalivnikom, vse odebeljene besede napiši z zeleno):
Naslov: MERJENJE PROSTORNINE
Skiciraj svoj poskus.
Osnovna enota: liter
Prostornino, ki jo zavzemajo tekočine, izražamo v hektolitrih, litrih, decilitrih, centilitrih in mililitrih.
OZNAKE (prepiši tabelo 1)
PRETVORNIKI (prepiši tabelo 2)
Poglej fotografije (PROSTORNINA – oranžna ikona) in ponovi:
https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp4-mat-sdz-osn/#
NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
PROSTORNINO PLINA LAHKO SPREMINJAMO
O prostornini smo se danes učili že pri matematiki, o plinastem stanju snovi pa smo se že pogovarjali v prejšnjih urah naravoslovja.
Pline lahko stiskamo. Na primer: Lahko stiskamo zrak (zrak je zmes plinov – sestavlja ga več plinov).
Poglej fotografijo: https://drive.google.com/open?id=1VbNVerQssMLtxC6hLB5bRTuuP8W7nY4n
V tej brizgalki je zrak.
Če zgornji del (luknjico) brizgalke pokrijemo s prstom, lahko bat brizgalke stisnemo le do določene mere.
Pri tem enaka masa plina zavzame manjšo prostornino – spremeni se prostornina plina, njegova masa pa se ne spremeni.
V zraku je torej več plinov: dušik, kisik, ogljikov dioksid in drugi. Odpri Radovednih 5 – interaktivno gradivo pod naslovom PROSTORNINO PLINA LAHKO SPREMINJAMO in si najprej preberi besedilo v okvirčku. V spodnji ikoni si poglej fotografije in preberi, kaj se zgodi pri segrevanju zraka in ohlajanju dušika ali ogljikovega dioksida, kje jih shranjujemo in v kakšne namene jih lahko uporabljamo. Poglej vse fotografije in izvedel boš tudi zanimivost o kisiku in potapljačih.
Odpri DZ, str. 92. Preberi navodilo 1. naloge in jo reši. Če potrebuješ pomoč, si pomagaj z interaktivnim gradivom.
V zvezek zapiši naslov in besedilo v okvirčku Moram vedeti – DZ, str. 93 (spodaj).
LIKOVNA UMETNOST
Potrebuješ:
- list papirja A4,
- suhe barvice.
Včeraj je bil materinski dan. Tvoja naloga je, da se spomniš enega dogodka, ki si ga preživel skupaj z mamico ali s skrbnico. To je lahko skupni sprehod, igra, gospodinjsko opravilo … Nariši sebe in mamico oz. skrbnico, ko sta skupaj in se imata pri tem lepo.
Riši čez cel list, uporabi ustrezne barve, elementi naj bodo dovolj veliki, barvaj v eno smer, bodi natančen.
Izdelek je za mamico oz. skrbnico. Objemi jo in ji podari risbico.
OBVEZNA NALOGA ZA VSE: e-POŠTA ZA UČITELJICO
a) Fotografijo izdelka (LUM) pošlji razredničarki na e-mail, v katerem tudi napiši, kateri dogodek z mamico oz. skrbnico si narisal in zakaj si se odločil zanj.
b) Kako ti je šlo danes delo na daljavo (si opravil vse, kaj je bilo najbolj zanimivo, si imel kakšne težave – kaj ti ni šlo)? 🙂