SREDA, 25. 3. 2020
Pravijo, da gre v tretje rado. Torej, tudi če si imel-a prva dva dni nekaj začetniških težav, bo šlo tretji dan vse kot po maslu. Če pa se vendarle pojavi kakšna težavica, sva ti učiteljici na razpolago preko elektronske pošte. Včeraj sva dobili že veliko sporočil. Tvoja naloga je, da se nama javiš vsak dan in nama zapišeš, kako poteka tvoje delo.
Kako pa kaj tvoje počutje? Verjetno pogrešaš prijatelje, vašo skupno igro in druženje na prostem. Poskušaj ga nadoknaditi s kakšnim telefonskim pogovorom. Verjameva pa, da v teh dneh več časa preživiš s svojo družino. Izkoristi ta čas za igranje družabnih iger, ogled kakšne zanimive televizijske oddaje ali pa le prijeten družinski pogovor. Pa ne pozabi, da danes naše mamice praznujejo. Privošči ji en velik objem, jutri pri LUM-u pa boš dobil v zvezi s tem še eno nalogo.
Če pa slučajno pogrešaš šolsko delo, sva tukaj tvoji učiteljici. Tudi za današnji dan sva ti pripravili nekaj zadolžitev.
Zdaj pa le veselo na delo!
SLOVENŠČINA
Včeraj ste učenci 5.b utrjevali snov o samostalnikih in pridevnikih. Pošiljam vam rešitve, da boste naloge lahko preverili.
- a) Samostalnikom določi spol:
računalnik – moški spol
televizija – ženski spol
okno – srednji spol
zvezek – moški spol
zvezda – ženski spol
- b) Samostalnikom določi spol in število:
krede – ženski spol, množina
čopiča – moški spol, dvojina
svinčnik – moški spol, ednina
šestila – srednji spol, množina
barvici – ženski spol, dvojina
- c) Podčrtaj pridevnike in jim določi vrsto:
veselo dopoldne – lastnostni pridevnik
šolski zvezek – vrstni pridevnik
Mojčino berilo – svojilni pridevnik
krasen dan – lastnostni pridevnik
tetina potica – svojilni pridevnik
nemški jezik – vrstni pridevnik
Zdaj pa k današnji zadolžitvi.
Za začetek ti pošiljam kratko nalogo. Zapisane imaš črke Z, J, I, S, T, A, N. Iz njih sestavi čim več imen. Črko lahko uporabiš tudi večkrat. Ali ti je uspelo sestaviti ime, v katerem si uporabil-a vse črke?
Morda pa si sestavil-a tudi ime deklice, o katerem pripoveduje odlomek v besedilu, ki ga boš danes prebral-a.
Odpri berilo na strani 93, 94 in glasno preberi odlomek. Nove besede lahko poiščeš v SSKJ.
V zvezek zapiši avtorja in naslov odlomka (z zeleno), ki si ga prebral-a. Nato prepiši vprašanja in nanje odgovori v celih povedih.
- Kdo je glavna oseba, kdo pa sta stranski osebi?
- Koliko je stara glavna oseba?
- Opiši njen izgled.
- S čim se želi Anastazija v življenju ukvarjati?
- Kaj sta po poklicu njena starša?
- Kaj meniš, kako se Anastazija razume z mamo in očetom? Utemelji svoj odgovor.
V primeru, da doma nimaš berila, si pomagaj s to povezavo.
https://drive.google.com/open?id=16NPYd58wdU_VxHs7ILYBPWA6TNDNzPrV
https://drive.google.com/open?id=16MifZ8y4zRiDtieEF93p0W2zvoUGeJ8k
DRUŽBA
Že v ponedeljek si izvedel-a, kakšne zadolžitve moraš opraviti v tem tednu pri družbi. Upam, da tvoj miselni vzorec že nastaja.
Če te prazgodovina še posebej zanima, si lahko ogledaš tudi film na tej povezavi:
https://www.youtube.com/watch?v=le2iSa1O1Lc
NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
Se še spomniš, kako smo v eni od prejšnjih ur tehtali različne snovi? Pri tem smo spoznali različne vrste tehtnic in ponovili merske enote za maso.
Danes pa bomo poskušali ugotoviti, ali se masa snovi ohranja, kadar snov preoblikujemo, jo prelivamo ali presipljemo.
Najprej reši naloge na naslednji povezavi.
https://eucbeniki.sio.si/nit5/1325/index.html
Verjetno si ob reševanju nalog ugotovil-a, da se masa snovi ne spremeni, če jo preoblikujemo. Spremeni pa se lahko njena prostornina (npr. če iz praznih tetrapakov iztisnemo zrak in jih zložimo, zavzamejo manj prostora).
Dodatna naloga
V DZ, stran 90 imaš predstavljenih še nekaj dejavnosti, s katerimi lahko dokažeš, da se masa snovi ne spremeni pri preoblikovanju, prelivanju ali presipanju. Če imaš doma na voljo potrebne pripomočke, lahko izvedeš tudi katerega od teh poskusov. Lahko nama poročaš, katere dejavnosti si izbral-a ter nama opišeš potek in ugotovitve.
Pa veliko zabave pri delu!